Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2022

Κώστας Θρακιώτης - "Δόστε μου την Άνοιξη" - ποίημα, 1947 - δημοσίευση περ. "Νέοι Σταθμοί" (Αθήνα)

 


Κώστας Θρακιώτης

« Δόστε μου την Άνοιξη »

ποίημα, 1947

δημοσίευση περ. « Νέοι Σταθμοί »

 

 

 

 

 

 

             « ΔΟΣΤΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ »

 

 

Για να καταργήσεις βουλήθηκες τ’άστρα
τη μνήμη που σου εστάθηκε τόσο σκληρή
το ταξίδι σου στον ήλιο.
Με τα μάτια αγνά στο πρώτο αραξοβόλι της στοργής,
όταν η πίστη στροβιλίζεται,
σίγουρη κάτω απ’ τις ώρες του Αύριο.


Το ίδιο χέρι σ’ οδηγεί που παίζει με τη δύναμη
και με την πείνα που μας χαρίζει τον αγώνα,
καθώς η αγάπη μου βλασταίνει κυκλική,
κάτω απ’ το γόνιμο ουρανό, κάτω απ’ τη θυσία της οργής.


Πίστη ατελεύτητη,
η ζωή κυκλογυρνά στον ίσκιο της
και στους ενάντιους ανέμους.
Αόρατη φουρτουνιασμένη θάλασσα
δαρμένη στο μακρυνόν ορίζοντα.


Γέμισε φωνές παράξενες η ακοή μου,
καθώς μιλώ για τη μοναξιά μου,
για τη μοναξιά του κόσμου.
Ανάμεσα της συντρίβεται, σαν σε παλάμη θεώρατη,
η μαύρη πολιτεία του μίσους,

που την τροφοδοτούν οι φαύλοι.


Αυτή η φωτιά καίει τους νεκρούς.
Αυτή η φωτιά δείχνει τα ματωμένα χνάρια.
Κραυγάζει αδυσώπητη μ’ αλαλητό
γεμάτη ολοφυρμούς και θρήνους
Κρούει τις πόρτες μας δείχνοντας τα ηρωικά κόκαλα,
αναδεύοντας τη στάχτη των ριζών με τη μεγάλη θλίψη.


Είναι η νύχτα μας πικρή και στείρα
με πυρετό αρρωστημένου,
με τρελλές εξάψεις στις ώρες της αγρύπνιας
που υποβαστάζει το φως σε μια αφοσιωμένη θύμηση,
πέρα απ' το γυμνό παράθυρο του μέλλοντος.


Πως να γελάσεις εσύ, που πείνασες και δίψασες
και δεν απόστασες ακόμα ανεβαίνοντας
στο δρόμο που βαραίνει τη ζυγαριά του χρόνου,
για να γνωρίσεις στα μάτια των αδελφών σου,
τη δική τους θλίψη ;


Άνθρωποι σκληροί, μάταιοι άνθρωποι,
δόστε μου τα Χρόνια, δόστε μου την Άνοιξη ,
για μιά νύχτα δίχως τρόμο, δίχως έγνοια
Δόστε μου τα δικαιώματά μου.
Δόστε μου ολάκαιρη τη ζωή.

 


                                       
ΚΩΣΤΑΣ  ΘΡΑΚΙΩΤΗΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

[ το ποίημα

του Κώστα Θρακιώτη

« Δόστε μου την Άνοιξη »

δημοσιεύθηκε στο περ.
« Νέοι Σταθμοί »

     (διευθυντές: Γ.Μ. Πολιτάρχης, Σταύρος Τσακίρης)

Αθήνα,

Χρόνος Α, τεύχος 2, 20 Ιανουαρίου 1947, σ. 17 ]

 

                                 ( το πρωτότυπο σε μονοτονικό )

 

 

 

Ηλεκτρονική δνση του αντίστοιχου τεύχους

του περ. «Νέοι Σταθμοί»:  

            Τεύχος 2 (20 Ιανουαρίου 1947) (9.883Mb)             

 

 

 

 

 

 

 

                 poeta greco Ignoto                                               

         " ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΟΙΗΤΗΣ "    

    

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Νίκος Γκάτσος "Ελεγείο" ποίημα δημοσίευση Μάϊος 1946 περ. "Φιλολογικά Χρονικά" (Αθήνα)

  Νίκος Γκάτσος « Ελεγείο » ποίημα δημοσίευση Μάϊος 1946 περ. «Φιλολογικά Χρονικά»           (φωτογραφία από τη δημοσίε...