Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022

Ναπολέων Λαπαθιώτης - "Ο πόνος ήρθε, μια βραδιά" - ποίημα, 1938 - δημοσίευση περ. "Νεοελληνική Λογοτεχνία" (Αθήνα)

 


Ναπολέων Λαπαθιώτης

« Ο πόνος ήρθε, μια βραδιά »

ποίημα, 1938

δημοσίευση περ. « Νεοελληνική Λογοτεχνία »

 

 

 

 

 

 

 

   « Ο πόνος ήρθε, μια βραδιά »

 

 

 

Ο Πόνος ήρθε, μιά βραδυά,
να μου σκοτώσει την καρδιά.
(γυρίζει πάντα τις βραδιές,
για να σκοτώνει τις καρδιές).


Περνούσε τάχα, κι’ επειδή
δεν είχα βάνει το κλειδί,
κ’ η πόρτα δεν ήταν κλειστή,
μπήκε σιγά, σαν τον ληστή...


Παλιέ μου φίλε, πώς εδώ ;
Μπήκα μονάχα να σε δώ·
θα κάτσω να ξεκουραστώ,
μου λέει με μούτρο γελαστό.


(γιατί κι’ ο Πόνος, που και που,
για χάρη κάποιου του σκοπού,
μην τύχη κι’ άξαφνα πιαστεί,
παίρνει μιάν όψη γελαστή).


Καλέ μου φίλε, να σου πω,
θαρρώ μαντεύω το σκοπό·
κι’ ενόσω νοιώθω το σκοπό,
το μυστικό μου θα στο πω.


Φύγε, λοιπόν, απ’ αντικρύ,
γιατ’ η καρδιά μου είναι νεκρή,
—κι’ όσο γερός και να φανείς,
δεν τη σκοτώνει πιά κανείς...

 

 

                              Ναπολέων Λαπαθιώτης

 

 

 

 

 

 

[ το ποίημα

του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη

« Ο πόνος ήρθε, μια βραδιά »

δημοσιεύθηκε στο περ.

« Νεοελληνική Λογοτεχνία »

 (διευθυντής: Τώνης Ζαχαράκης)

Αθήνα,

Χρόνος Α’, τεύχος 4, Μάρτιος 1938, σ. 164 ]

 

                            ( το πρωτότυπο σε πολυτονικό )

 

 

 

Ηλεκτρονική δνση του αντίστοιχου τεύχους

του περ. «Νεοελληνική Λογοτεχνία»:

           Τεύχος 4 (Μάρτιος 1938) (15.53Mb)

         

 

 

                 poeta greco Ignoto                                               

         " ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΟΙΗΤΗΣ "    

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Νίκος Γκάτσος "Ελεγείο" ποίημα δημοσίευση Μάϊος 1946 περ. "Φιλολογικά Χρονικά" (Αθήνα)

  Νίκος Γκάτσος « Ελεγείο » ποίημα δημοσίευση Μάϊος 1946 περ. «Φιλολογικά Χρονικά»           (φωτογραφία από τη δημοσίε...